4.5.07

Parempaa elämää (mulle)

Olen mainosten uhri. Taas kerran. Olen ollut aika huonolla tuulella tässä pitkin kevättä (joku ilkeä väitti sen jopa näkynene näissä teksteissä) ja ajattelin aloittaa uuden elämän. Taas kerran. Viime yönä nukuin tosin satanan (paino toisella tavulla lausuttaessa, tai siis lukiessakin) huonosti, joten tänä aamuna piti tosissaan tsempata uusiutumisen suhteen. Onneksi olin ollut tarkkana mainoskatkoilla ja osasin varautua Danone Activia-jogurtilla. Siinä on vaikka mitä taikaa ja kaikki muuttuu hyväksi. Paketin kyljessä oli pieni diagrammi, joka näytti kuinka monta prosenttia vastaajista (eurooppalainen kuluttajatesti, otos sata(!) ruoansulatusongelmaista kuluttajaa -> on pakko pitää paikkansa) oli tuntenut vaikutuksen minkäkin ajan päästä. Aamulla pohdittiin, että ei mikään ihme, jos tällä on jotain vaikutuksia esim. laktoosi-intoleraatikoihin. No, katsotaan mitä se tekee minulle kahdessa viikossa. Julma ihmiskoe tieteen (tai parempien juttujen) nimissä.

Viime perjantain Nyt-liitteen kokoomusnuorijuttu jäi tällä palstalla oikeastaan täysin huomiotta. Ja ihan syyttä. Kommenttiraidassa siitä tosin mainittiin. Juttu on turhaan saanut paljon kritiikkiä. Kyllä mäkin diggaan punaviiniä, etanoita ja jatkoja. Eikä se porvarihallituskaan niin pahasta ole, vaikken kokoomusnuori (paitsi joskus tietyissä tilanteissa suureen ääneen) kai olekaan. Mulle jopa sanottiin ennen vappua, ettei opiskelijaliike saisi sitten ottaa kaikkea kunniaa siitä, että saimme tuon porvarihallituksen tänne Suomeen. Siihen en kyllä osannut sanoa mitään. Enkä osaa vieläkään. Mut muutamia mielenkiintoisia lainauksia tuossa jutussa toki oli. Tutkivan journalismin osastomme (eli minä kohtuu kännissä) otti selvää, että pahempaakin oli illan aikana puhuttu. Kysymys, johon en saanut vastausta (tai ainakaan muista sitä), onkin, että mitä muuta on siis sanottu.. Vai olikohan se sittenkin niinpäin, että noita lainauksia ei oltukaan sanottu.. No anyways, kuvat oli kivoja. Ja etanat.

Aika synkkää uhkailua. Toivon, että STT:n käännös on ollut tosi huono.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home